Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Рекламата онлайн, банери и още нещо



Както може би сте се досетили от заглавието, в тази статия ще си говорим основно за банерите. Все пак имайте предвид, че креативната онлайн реклама в днешно време в никакъв случай не се изчерпва само и единствено с банерната реклама.

Преди да преминем към същността на статията, нека направим едно допълнение към темата. Като цяло рекламният пазар (а и не само той) в България се различава, и то в немалка степен от останалия свят. Тенденции, които се забелязват навън, тук или не се случват, или идват със закъснение. Именно една такава тенденция или очакване не се състоя. Много специалисти в бранша очакваха вследствие на засилващата се негативна ситуация у нас през изминалата година онлайн рекламата да превземе нови върхове спрямо традиционната. Това обаче не се случи.

По време на четиринадесетото издание на „Форум на рекламата“, провело се в средата на март т.г., бяха изнесени и очакваните данни са ситуацията в България. Заключението от изнесените данни е, че действително рекламният пазар у нас през 2009 г. се е свил, като сумата, вложена в реклама през изминалата година, е намаляла с 25% спрямо 2008 г.

Тъй като в момента се интересуваме основно от онлайн рекламата, нека погледнем набързо какво се е случило на този „фронт“ в нашата страна през 2009 г. Както споменахме в началото, голямото развитие на този сегмент у нас не се състоя. Бумът, който мнозина очакваха в бранша, просто не се случи — остана може би за 2010 г. Действително за първи път заложените цели не бяха постигнати. Накратко, според изнесените от Piero 97 данни става ясно, че брутната сума на рекламните инвестиции в онлайн пространството през 2009 г. се оценява на около 33,44 млн. лева. С допълнението, че най-големите и традиционно рекламиращи в интернет са свили бюджетите си средно с 20%, което, от друга страна, е дало възможност на нови играчи да завоюват пазарно присъствие. Като цяло прогнозите са за раздвижване и ръст, но все пак съществува и песимистичен вариант, според който ще се запази ситуацията от 2009 г., като дори има възможност в крайна сметка резултатите да са и по-лоши.

След тази сравнително кратка информация за рекламния пазар нека се върнем към същината на въпроса. Разбира се, както всяко нещо и рекламата има своите цели. Без значение дали говорим за онлайн или традиционна реклама, тя има няколко задачи за постигане, за да може да бъде определена като успешна. Накратко те са: изграждане на познаваемост на бранда и създаване на търсене сред потребителите. Казано по по-различен начин, компаниите рекламират, за да увеличат своите продажби. Рекламата е базирана на търсенето и предлагането. Рекламодателите се стремят да създадат нужда у потребителя и след това да я удовлетворят.

Изграждане на познаваемост на бранда

Да накарате хората да познават вашия бранд или продукт е важна цел в дългосрочен план. Когато потребителите ви познават, вие вече сте направили първата и най-важна крачка към успеха, тъй като те ви забелязват сред масата и започват да имат доверие към предлаганите от вас продукти. Доказан през годините факт е, че най-добре познатите брандове правят повече бизнес. Това в крайна сметка е и целта на всяка една компания, била малка или голяма — да прави повече бизнес и да продава повече. Именно в тази насока — изграждане на познаваемост на бранда — можете да заложите на онлайн рекламата. Все пак не се залъгвайте — ще имате нужда от истински професионалисти, познаващи добре онлайн средата, за да изградят специално за вас онлайн стратегия, която наистина да работи.

Създаване на потребителското търсене

Познаването на бранда или продукта е свързано със създаване на търсене у потребителя. Рекламата трябва да убеди потребителя за това, което той би трябвало да иска. В един момент, когато вече клиентите искат нещо, те трябва да знаят, че вие имате възможността да задоволите техните нужди. Ако сте заложили вашите цели още в началото и сте успели да изградите добра познаваемост на бранда, клиентите ще знаят, че съществувате и че могат да закупят търсения продукт от вас. За разлика от традиционната медийна реклама онлайн рекламата може да превърне всеки потенциален клиент в действителен точно там и сега. Още повече, можете да проследите точно колко ефективна е била вашата кампания и къде е имало пропуски, които съответно да избегнете при нова такава.

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
24.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Уеб, Реклама

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар