Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Български награди за уеб 2012



Конкурсът Български награди за уеб се организира за четвърта поредна година от Българска уеб асоциация (BWA) и ще се проведе през месеците май — юни 2012 г.Официалната церемония по награждаването на победителите ще бъде на 28 юни 2012г.

Конкурсът е разделен на четири части:

  • Браншови награди за уеб
  • Медийни награди за уеб
  • Професионални награди за уеб
  • Маркетинг награди за уеб

За всяка от групите журито е различно и е съставено съответно от представители на бизнеса, медиите и професионалистите в уеб. Част от Български награди за уеб 2012 е и специалната семинарна програма. Основната цел на конкурса е да поощри професионализма в уеб, като стимулира добрите практики.

За да разберем повече за издание 2012 на наградите разговаряме с госпожа Дора Василева, Изпълнителен директор, "Калипърс " АД - Председател на УС на БУА

Госпожо Василева, кои са характерните черти, които правят Български награди за уеб уникално събитие?  

Конкурсът Български награди за уеб, който БУА организира за четвърта поред година е професионалният уеб конкурс у нас. Регламентът на събитието има няколко специфични черти, които го правят уникален по своята същност. Категориите в конкурса са разделени в четири групи: браншови награди за уеб, медийни награди за уеб, професионални награди за уеб и от тази година и маркетинг награди за уеб. 

Относно самите категории, смятаме, че обновявайки ги във всяко поредно издание, успяваме да включим актуални за уеб към момента на всяко издание. 
Журито в конкурса е многобройно. Във всяка от четирите групи награди, каним различни професионалисти: в браншовите категории, хора от бизнеса от водещи компании в отделните браншове и членовете на асоциацията от секция „Уеб услуги“, в медийните – журналисти от различни български медии и членовете от асоциацията от секция „Уеб медии“, в професионалните награди журират членовете на Българска уеб асоциация от секция „Уеб студиа“ и доказани уеб професионалисти, в маркетинг наградите журират доказани уеб професионалисти и всички членове на БУА. 
По регламент, не публикуваме регистрациите в конкурса, докато не приключи периода за тях. По този начин, не даваме възможност за манипулации в отделни категории. Също така, оценките на всеки един от журиращите се публикуват в уеб сайта на конкурса (www.webawards.bg) и могат да бъдат прегледани. 
Но, може би най-уникалната черта на конкурса, са защитите на номинираните в етап едно от оценяването проекти, пред журито. В рамките на десет минути, всеки номиниран проект може да бъде представен пред уважаемото жури. Резултатите до момента, показват, че тези защити оказват голям влияние върху следващият етап от журиране, когато се излъчват победители във всяка от категориите.

И защо трябва да се участва?

Участието в конкурса дава възможност на създателите на проектите, както и клиентите, за които са ги изработили, да ги сравнят с другите аналогични на уеб пазара у нас. Мога да отбележа, че с всяко изминало издание на конкурса, освен все по-големият интерес към него, се забелязва тенденция на все по-високо качество на участващите проекти, било то уеб сайтове, банери, онлайн кампании, мобилни версии на сайтове, приложения и др. Това е доказателство за високото ниво на конкурса, както и предизвикателство към всички, които участват – че се съревновават с най-добрите в своята област.

Разбира се, получаването на номинация или награда в конкурса (луксозна грамота в рамка), също е предимство за кандидатите. Това обогатява портфолиото им от награди и отличия и води след себе си нови клиенти.

Защитите пред журито, официалната церемония по награждаването, са събития в рамките на конкурса, които дават възможност за осъществяване на нови контакти и представяне на участниците пред потенциални техни партньори и клиенти.

Има ли новости в конкурса в издание 2012?

Както споменах и по-горе, предвид това, че работим в най-динамичния бранш, всяка година добавяме нови категории в конкурса. Нововъведенията, които направихме в тазгодишното издание са най-много:
- Прегрупирахме категориите в четири основни групи. Маркетинг награди за уеб е новата група, която обхвана всички категории, които съпътстват онлайн комуникацията

- Внесохме промени в състава на журито, основно като поканихме във всяка от четирите групи доказани български уеб професионалисти

- Обособихме във всяка от четирите групи по една голяма награда: „Най-добър сайт на браншовото жури“, Голяма награда – „Интернет медия на годината“, Голяма награда „Уеб агенция на годината“, Голяма награда „Най-добър сайт на професионалното жури“, Голяма награда – „Интернет маркетинг агенция на годината

- Освен луксозните грамоти в рамка, които получава всеки победител в категория, тази година победителите в големите награди, ще получат луксозен стъклен плакет от конкурса

- Разбира се, в крак с уеб тенденциите, включихме и нови категории: в професионалните награди за уеб са добавени категории: Мобилно уеб приложение, Сложен за реализация проект, Социална мрежа, Иновационен проект, Най-добър корпоративен или продуктов сайт, Най-добър сайт в категория онлайн бизнес, StartUp. В Медийни награди за уеб е включена категорията Блог. В Маркетинг награди за уеб е добавена категория Приложение за социални медии.

Какви са резултатите от реализацията на такъв тип инициатива?

За нас като асоциация, която представлява и обединява уеб бранша в България, е особено важно да подкрепяме и стимулираме добрите уеб практики в уеб, както и да даваме възможност на уеб професионалистите да съпоставят продуктите си с конкуренцията. Конкурсът е добра платформа за това, както и стимул за по-високо качество. Регламентът, журито, признанието, което се получава от участие и спечелване на награда в него, е предимство и доказателство за професионализъм и високи стандарти.

Напоследък по света се засилва влиянието на приложенията за мобилни телефони (apps). Забелязва ли се подобна тенденция и у нас?

Появата им е нормален етап от развитието на технологиите и техниката. Разработката на приложения за мобилни устройства става все често част от продуктовото портфолио на уеб агенциите в България. Появиха се агенции, които се занимават само с подобен тип разработки. Това води след себе си и до поява нов тип уеб специалисти, както и до поява на нови работни места в бранша. 
В издание 2011 за първи път включихме категория „Мобилна версия“. Днес, в издание 2012 на конкурса, развихме и това направление, добавихме и категории: „Мобилна версия на уеб медиа“, „Мобилно приложение“ - Уеб – базирано приложение за мобилни устройства.

 
12.06.2012.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Уеб, Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар