Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Adobe Photoshop – две десетилетия на професионалната сцена

  •  
  •  
  •  
  •  


На 19 февруари Adobe Photoshop навърши 20 години. Две десетилетия, за които успя да предизвика истинска революция, постоянно променяйки се и ставайки все по-добър и незаменим за всички дизайнери и креативни личности. Въпреки че става въпрос за софтуерен продукт, благодарение на неговото отражение върху работата на милиони хора отношението към него е почти като към човек. Повечето го възприемат като добър приятел, други са леко резервирани и притеснени от неговата „многослойна“ личност, но в крайна сметка всичко го обичат.

Как започва всичко

Всяко събитие има предистория. Каква е историята преди историята на Adobe Photoshop? През далечната 1987 г. Томас Нол разработва програмата, която кръщава Display. В началото тя е доста семпла – до момента, в който към проекта се присъединява и братът на Томас – Джон. Двамата започват да добавят нови функции, които правят възможна обработката на цифрови изображения. След време тяхната програма започва да привлича вниманието на софтуерни компании. И така през 1988 г. от Adobe взимат решението да лицензират софтуерната програма на двамата братя, превръщайки я (разбирай, кръщавайки я) във Photoshop и пускайки първата ù версия през 1990 г.

Светът на фотографите, арт-личностите, дизайнерите и издателите се променя безвъзвратно

През февруари 1990 г. Adobe променят света на графиката и изображенията, представяйки Adobe Photoshop – привидно елементарно софтуерно приложение, което скоро ще стане номер едно по продажби на пазара на графичния софтуер. Само след две години Photoshop е най-продаваният продукт на компанията, а днес повече от 90% от креативните професионалисти имат инсталиран и използват всекидневно Adobe Photoshop. Adobe Photoshop 1.0 е бил правилният продукт, представен на точното време. Настолната издателска дейност набира скорост и Adobe вече е голям играч в сферата благодарение на Adobe PostScript технологията. Компанията започва бързо да привлича вниманието на графичния сектор с решения и технологии, които фундаментално променят процеса на създаване на съдържание и начина, по който се работи с него. Днес влиянието на Photoshop е очевидно почти навсякъде – образите, които виждаме в телевизионните предавания, филмите, които гледаме, игрите, които играем.

Вдъхновявайки дизайнери и фотографи

В началото на 1990 Photoshop веднага предизвиква интерес в сферата на графичния дизайн. Издатели и маркетолози прегръщат възможността за ретуширане и композиране на изображения по начин, който да привлече и ангажира вниманието на потребителите. Кориците на списанията и кутиите на зърнените храни, които преди това са представлявали „плоски“, ръчно нарисувани картинки, започват да се „освежават“ с живите и ярки цветове на коригираните с помощта на Photoshop изображения.

В рамките на няколко години след неговото представяне Photoshop се превръща в основен стълб за издателските къщи, филмовите студиа, рекламните и маркетинговите агенции.

Adobe Photoshop е инструмент с особено важно значение за The Red Group – вътрешната креативна агенция на Showtime. Групата създава рекламни и брандинг материали за цялата общност от компании, собственост на Showtime, използвайки възможностите на софтуерния продукт да ретушира изображенията така, че да композират перфектната подборка от снимки. Днес най-вероятно всяко изображение, което виждате отпечатано, е било „докоснато“ от Photoshop – без значение дали става въпрос за визуален материал, допълващ новинарска история, или за промоционален флайър за ново телевизионно шоу.

Възможността драстично да се подобри изображението с Photoshop, при това бързо, привлича вниманието на фотографския пазар, което слага началото на дискусия, продължаваща и днес, а именно: Кой прави една снимка велика – фотографът или Photoshop? За много фотографи Photoshop е незаменим инструмент, помагащ им да създават изображения, които носят в себе си емоционално послание – от надежда и радост до безпомощност и отчаяние. Наблюдаваме въздействието на тези подобрения навсякъде, където погледнем – рекламите, уеб сайтовете, мобилните телефони и филмовите сцени.

Джоел Мейеровиц (Joel Meyerowitz), уличен фотограф, носител на множество награди, се „свързва“ с Photoshop още в самото начало. За него това е виртуалната тъмна стая, където може да работи с изображения по един много по-контролиран от него начин.

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
23.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Софтуер, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар