Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Преминаване към XML-базирани маркетингови материали



В първата статия, посветена на темата за XML и маркетинговите материали, дискутирахме въпроса как чрез използването на XML в създаваните от нас маркетингови материали можем да извлечем значителни ползи. Като например: последователност в съобщенията, значително намаляване на времето за създаване на съдържание, намаляване на разходите за поддържане на винаги актуално съдържание, значително съкращаване на разходите за превод и наистина впечатляващи възможности за многоканална комуникация. В настоящата статия ще обсъдим какво на практика означава внедряването на XML-базиран подход към създаването и управляването на маркетингови материали.

Внедряването на XML за маркетинговите материали със сигурност означава, че се възприемат нови технологии, но по-важното е, че се променя начинът, по който хората работят. Немалко хора не само смятат, но и се притесняват, че възприемането на този начин на работа представлява не просто заплаха, а реално може да „задуши“ творческия подход. Въпреки казаното, най-вероятно ще откриете, че преходът към XML маркетинговите материали е много по-лесен, отколкото си мислите.

Съществуват четири основни области на фокус, с които ще трябва да се съобразявате при преминаване към XML-базирани маркетингови материали:

» Структурирано писане;
» Съвместно авторство (т.е. колаборация между отделните участници в процеса);
» Информацията трябва да е подготвена по начин, който да позволява повторната ù употреба;
» Няма визуален контрол върху съдържанието.

Структурирано писане

Простичко казано, структурираното писане означава само, че се налага да се спазва определена структура, когато се подготвя текстовата част, т.е. в процеса на създаването на текста. Всъщност този начин на работа не е никак непознат или нов, тъй като много хора, работещи в различни области, използват множество предварително подготвени шаблони или напътствия/насоки при създаването на техните текстови послания. Това, което ще се промени при внедряването на XML, е свързано с необходимостта да се адаптира вече посечения подход, а именно писането на съдържание по един структуриран начин. Тогава XML прилага правила, които „казват“ на структурното съдържание къде е необходимо да се появи в графичното оформление на подготвяния документ, и то в множеството различни по вид маркетингови материали, които вие създавате.

Някои от ползите на този начин на създаване на съдържание са:

» Скорост — много по-бързо е да се създава съдържание, когато вече има изграден модел, който само
трябва да бъде спазван.
» Последователност — методичността на съдържанието укрепва силата на бранда и засилва „енергията“ на посланията. Също така последователността прави много по-лесна автоматизираната многократна употреба на съдържанието.
» Предсказуемост — използването на постоянна структура на съдържанието улеснява значително авторите на текст и в същото време дава възможност на клиентите много по-лесно да откриват информацията, която търсят, или да сравняват предлаганите от вас продукти. Предсказуемостта също така е много важна за автоматизиране на издателската дейност.
» Повторна употреба — структурираното писане гарантира, че съдържанието, което трябва да бъде еднакво навсякъде, действително ще бъде такова.

Нека да вземем за пример Value Proposition (значимостта/ценността на предложението) — малко „парче“ от информацията, но може би най-важната част, която ще бъде написана. Структурата на това предложение може да се състои от няколко елемента, като например обяснение на ползите и идентифициране на конкурентните различия. За създаването на текста в частта за идентифициране на ползите на авторите може да бъде предоставен инструмент, в който да бъдат вградени различни насоки за спазване при написването на документа, като например:

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
24.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Практика, Реклама

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар