Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

photokina 2010



През 2010 г. важните играчи във фотографската индустрия ще се съберат в Кьолн за най-голямото световно изложение в сектора

От 21 до 26 септември 2010 г. всички важни имена във фотографската индустрия ще бъдат на едно място – на 31-то издание на photokina. На световното фотографско изложение компаниите ще представят богат спектър от продукти и услуги, насочени както към обикновените потребители и фотолюбители, така и към професионалистите. Организаторите от Koelnmesse очакват в изложението да участват 1300 изложители от 50 страни, които да представят своите най-нови решения пред повече от 150 000 посетители от цял свят.

Без изключение всички големи компании са подчертали значението на photokina и са посочили, че тазгодишното издание на изложението е с голям приоритет за тях. Това означава, че и това 31-во поред издание на photokina ще бъде глобалното събитие във фотографския бранш, което ще покаже какво се случва на пазара и какви са насоките за неговото развитие както в технологично отношение, така и като икономически очаквания и резултати за производителите. Организаторите споделят, че и фотографският бранш не е останал незасегнат от кризата, но вече се долавят положителни сигнали и това още повече вдига очакванията за предстоящото издание на изложението, тъй като се разчита на раздвижване на пазара.

За да отговорят адекватно на случващото се на пазара, организаторите на търговското изложение са предвидили някои концептуални промени за photokina 2010. Целта е да бъдат удовлетворени изискванията на новите целеви групи, както и по-нататъшно профилиране на търговското изложение в посока разширяване подкрепата за професионалистите в света на фотографията. В допълнение към „Запознайте се с професионалистите“ в зала 1 се планират множество събития, които са насочени към специфичните очаквания и нужди на професионалните фотографи. Сред тях се открояват компютърно генерираните изображения – CGI зона, която направи своя впечатляващ и много успешен дебют на photokina 2008. Според организаторите това е и една от темите, които ще имат изключително влияние върху работата на професионалистите в областта през следващите години.

В специално организиран CGI център, разположен в зала 4.1, ще бъдат представени множество продукти и услуги в областта на компютърно генерираните изображения. Целта, която си поставят организаторите на photokina, е да изградят информационна платформа за доставчиците, както и за потенциалните нови потребители.

Друга интересна възможност за посетителите на photokina 2010 ще осигури специално създадената зона Print me, See me, Feel me. Названието не просто подсказва, а директно посочва идеята. Това ще бъде място, където всеки посетител ще може да направи съпоставка между различни видове хартии – не само да види, но и да усети разликата между тях.

Интересните акценти в огромната изложбена площ не се изчерпват само със споменатите до момента, предоставящи възможност за получаване на пълноценна информация от първа ръка. Организаторите на събитието смятат да превърнат зала 5.1 в централно място за срещи на ентусиастите фотографи. Освен възможността да се запознаете със запалени фотографи и да обсъдите новостите в бранша това пространство ще позволи на онлайн фотографските общности и социални мрежи да се представят пред своите потребители и възможни нови клиенти. Различни представители и организации, осигуряващи онлайн услуги, ще се включат в пряк диалог с хората, които използват изградените от тях платформи, за да обменят, представят и обсъждат милиони снимки и видеофайлове всеки ден. По този начин за първи път
любителите на уеб 2.0 ще имат място, където да могат да се срещнат, да обсъждат и разговарят в реалното пространство, като паралелно ще бъде представяна и много полезна информация. Ще има множество семинари и презентации, посветени на различни теми.

Ще бъде обърнато специално внимание и на темата видео. Официалният партньор на изложението MyVideo ще се погрижи за това. От make.tv ще осигуряват безпроблемно предаване на живо на всичко, което се случва. Всеки, който поради една или друга причина не е успял да посети събитието, ще може след приключването на photokina да получи достъп до видеоархив.

След всичко, казано до момента, вероятно сте стигнали до извода, че тазгодишното издание на изложението е тясно свързано с онлайн света. Несъмнено това е така. Но за да бъде връзката още по-силна и посетителите да се чувстват пълноценни участници, а не просто зрители, те ще могат да задават своите въпроси по време на дискусиите посредством Twitter. Наред с това от FotoTV – официалния телевизионен партньор на photokina, ще осигуряват телевизионни продукции, свързани с фотографията. FotoTV ще насочи своя поглед към последните новости и тенденции, които ще бъдат представени на търговското изложение, и ще осигурява всекидневно обстойни репортажи за тях. Наред с това fotocommunity – една от най-големите онлайн фотографски общности в Европа, ще се представи на изложението и ще осигури възможност за срещи на своите членове в специално обособен кът.

Друг важен момент ще бъде новата концепция за Underwater Imaging World – специално организирана зона, разположена в зала 3.1. Тук основният фокус ще бъде предоставянето на информация и предаването на знания. В множество лекции и дискусии известни подводни фотографи ще говорят за правилните технологии, оборудване и интересни места за гмуркане за подводна фотография. Тук организаторите са предвидили нещо много интересно за посетителите, а именно възможността сами да тестват предлагани от изложителите продукти в специално инсталиран резервоар за гмуркане.

Артистичен оттенък на изложението ще придадат предвидените изложби във Visual Gallery. Години наред Visual Gallery и представяните изложби действат като впечатляващ мост между фотодизайна, фотожурналистиката и художествената фотография. В началото на годината организаторите на търговското изложение Koelnmesse и Photographic Industry Association (Фотографската индустриална асоциация) канят фотографи от цял свят да се включат в конкурса за изложбена площ. В крайна сметка желание за участие подават над 60 фотографи, като организаторите избират да подредят дванадесет изложби.

В допълнение към изложби като тази на National Geographic под наслов The Dolomites – The Stone Heart of the World и изложбата на УНИЦЕФ „Снимка на годината“ (UNICEF Photo of the Year Award), тази година ще има и много произведения, показващи различен подход към фотографията.

По време на photokina 2010 ще се проведе и международен фотоконкурс на тема мотори. Изборът на тема не е случаен, тъй като светът на мотоциклетизма винаги е бил сред любимите теми на фотографите. Избраните творби ще са достъпни за разглеждане от посетителите в дните на изложението. В конкурса могат да участват както професионалисти, така и любители фотографи. Крайният срок за подаване на заявка за участие е 10 септември 2010. Категориите, в които можете да заявите своето участие, са: My World of Motorcycles, Biker Types, Emotions of Travel on Two Wheels, Motorcycle Racing и Moto Digital. Повече информация за конкурса можете да откриете на www.intermot-cologne.com/thefair/photokina_photo_competition.php.

Заслужава си да отбележим и още две инициативи, които са част от тазгодишното издание на търговското изложение. Първата се нарича Academy meets photokina – пространство, отделено изцяло за младите, тепърва навлизащи в света на фотографията.

С втората – photo.COLOGNE, Koelnmesse ще представи една изцяло нова инициатива. Под бранда photo.
COLOGNE ще се комбинират резултатите от няколко мероприятия от Visual Gallery, Photokina: Кьолн прави снимки! и други. Тази идея ще осигури на фотографите (любители и професионалисти) и на всички, които са заинтересовани от художествената фотография, уникална комбинация от събития, фокусирани върху темата фотография. Целта е да се използва този бранд като обхващаш „чадър“, който да консолидира и в бъдеще да разширява значението на Кьолн като център на фотографията.

 

 
18.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Практика, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар