Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Paperworld, Creativeworld и Christmasworld 2011



В периода 28 януари – 1 февруари 2011 във Франкфурт на Майн ще се проведат трите изложения, създаващи тенденциите

Всяка година Франкфуртският панаир организира серия събития в различни браншове, които не само очертават тенденциите, които ще се налагат през годината, но и показват какви промени, свързани с динамичното развитие на пазарите, могат да се очакват. Организираните изложения не маркират просто какво се е случило или какво е било, а напротив – активно показват очакваното развитие на определени пазари и прехвърлят мостове към бъдещето, генерирайки тенденции.

За да можеш обаче да задаваш и определяш тенденциите и новостите, организаторите, т.е. Messe Frankfurt, трябва да имат малко по-различно отношение към случващото се, а те определено могат и успяват да напипат пулса на бизнес всекидневието.

Трите изложения, към които искам да привлека вниманието ви в следващите редове, са Paperworld (провежда се в периода 29.01. – 01.02.), Creativeworld (провежда се в периода 29.01. – 01.02.) и Christmasworld (провежда се в периода 28.01. – 01.02.). Така в края на януари 2011 г. посетителите ще имат възможност да получат подробна информация за множество допълващи се сектори, да разширят своите познания и да получат вдъхновение, бродейки из изложбените зали.

Редно е да спомена, че едновременното провеждане на три международни изложения не е самоцел, а търсено припокриване, което да доведе до взаимно допълване на дейностите с усилен ефект. Според организаторите синергичният ефект ще създаде нов импулс за Paperworld, Creativeworld и Christmasworld. Това обединение е единствено в полза за посетителите, тъй като те ще имат възможност да се запознаят с разнообразни креативни продукти, да почерпят както вдъхновение за работата си, така и идеи за подаръци, да разберат за множеството очаквани тенденции и много други положителни елементи – и всичко това ще се случва на едно място, по едно и също време. Разбира се, ползите за изложителите също са налице.

Paperworld – мястото, където се раждат тенденциите

Едва ли е необходимо да се задълбочаваме във важността и мултинационалния характер на изложението Paperworld. Най-малкото защото през 2008 г. и началото на 2009 г. то бе представено подобаващо на страниците на нашите издания от тогавашния главен редактор на сп. полиграфия. Накратко на това изложение ще намерите всичко – офис-техника, софтуер, техника за презентации, телекомуникация, офис-пособия, канцеларски материали и хартия, ученически пособия, рекламни средства, принтери.

Именно с презумпцията, че познавате добре това изложение (ако ли не, посетете www.paperworld.messefrankfurt.com), ще обърнем по-специално внимание на новостите, както и на очакванията за актуалните тенденции през 2011 г.

Очаква се по време на Paperworld 2011 да се срещнат хора от над 140 националности. Иначе казано, организаторите очакват, ако не да подобрят, то поне да запазят същия висок интерес към събитието, т.е. над 45 000 посетители от 142 страни, над 2100 изложители от 66 страни и впечатляващата заета площ от 635 333 кв.м. Несъмнено добрата основа е налице (основните играчи в бранша вече са заявили своето участие), така че е напълно възможно очакванията да бъдат значително надминати.

Какво ново

Новостите са доста, затова ще се опитаме да ги маркираме всичките. Започваме със специалното събитие „Asia Design“, което прави своя дебют. В специално заделено пространство посетителите на изложението ще могат да видят последните дизайнерски тенденции от азиатския регион и да се запознаят с направленията там.

По време на изложението организаторите ще дадат възможност на прохождащи германски компании да представят своите продукти пред интернационалната публика и съответно шанса да стартират партньорски взаимоотношения. Отделеното пространство, наречено BMWi Promotional Area, ще даде възможност на посетителите да разгледат продукти, създадени с иновативност и свеж подход от младите дизайнери.

Специално събитие, наречено „Memotion“, ще даде отговор на въпроса „Как мога да запазя интелектуалната си форма?“, или казано по-друг начин очаква ви интелектуален фитнес. В рамките на събитието ще прекарате и един „Зелен ден в офиса“, по време на който ще научите повече за тенденциите в рециклирането и опазването на природните ресурси. Както обикновено ще бъде проведен професионален форум, на който експерти ще дават съвети на посетителите по различни теми.

По време на изложението Paperworld ще бъдат връчени и множество накради, сред които познатите: European Office Products Awards (OPI), ISPA Product of the Year Award, Paperworld Card Award, Product of the Year.

Тенденциите

Отново, от bora.herke са подготвили своя доклад за тенденциите за периода 2011–2012, който ще бъде представен на Paperworld Trend Show. По време на събитието ще бъдат представени три тенденции с обединяващ мотив „Малкото е повече“. Всичко, което „претоварва“ продукта, ще бъде отхвърляно през следващия сезон. От агенцията обозначават три тенденции: Serene Simplicity, Charming Souvenir и Boldly Fusion.

Serene Simplicity (тиха простота) – изчистено, хармонично и съвършено

В основата на тази тенденция е съчетаването на модерното с класическото. Декоративните елементи ще бъдат премахнати, за да отворят път на по-изчистените линии.

Charming Souvenir (очарователен спомен) – безгрижен, свеж и очарователен

Възхитителното ретро вдъхновение се „превежда“ на модерен език, осигурявайки нежен допир и безгрижност.Абстрактните и геометричните форми са основният акцент в тази лека и пастелна световна тенденция.

Boldly Fusion (дръзко сливане) – изразителен, младежки, индивидуален

При тази тенденция на пръв поглед се сливат неща, които не могат да бъдат съчетавани. Културни влияния се срещат и смесват безрезервно. Изразителни модели, ярки цветове и лъскави материали се събират в една спойка, съществувайки в хармонично съжителство.

Повече информация за изложението можете да откриете на:
www.paperworld.messefrankfurt.com.

 

И Paperworld Creative стана Creativeworld

Всъщност това е едно от големите нововъведения, които са предвидили организаторите, а именно изваждането на креативния елемент от общата рамка на Paperworld и обособяването му като самостоятелно изложение. По този начин под шапката на Creativeworld ще могат да бъдат открити разнообразни принадлежности за свободното време като хартия за рисуване и чертане, комплекти за моделиране, декорация и игра, учебни помагала, акварелни, маслени и акрилни бои, четки, платна, стативи и други.

Според организаторите днес да направиш нещо със собствените си ръце се е превърнало в много повече от хоби и е източник на удоволствие както за по-младите, така и за по-възрастните хора. Факт е, че творческите занимания са изключително отпускащи и приятни. Работата с компютър често е твърде абстрактна и рутинна, ето защо хората искат нещо различно. Индивидуализацията също играе съществена роля в налагането на тази тенденция, тъй като използвайки творческите си сили, хората могат да създават изделия, които са уникални, носят нещо специално и това ги прави наистина ценни.

Разбира се, отделянето на Creativeworld и позиционирането му като самостоятелно изложение, насочено към определена група изложители и посетители, не е самоцелна задача, а по-скоро адекватен отговор на отчетени през годините тенденции на засилен интерес към тази особена част пособия, отключващи креативните способности и желание за творчество във всеки един от нас.

Тенденцията на засилено внимание към креативната част на Paperworld започва още в далечната 1997 г., като след всяко следващо издание на изложението интересът към тази област нараства с постоянни положителни стойности. Така нещата достигат до естественото си развитие през миналата година, когато изложителите, желаещи да се включат в Paperworld Creative, заемат цяла зала, а броят им е 220, като 141 от тях дори не са от Германия.

Очакванията са обособяването на Creativeworld като самостоятелно глобално събитие да разнообрази принадлежностите за свободното време, да донесе положителни резултати и да спомогне за още по-динамичното развитие на пазара, помагайки да се осъществят важни контакти и да бъдат достигнати нови таргет групи.

Съпътстващи мероприятия

В програмата на изложението се открояват няколко интересни събития. Първото е връчването на наградата „Creative Impulse“, която е съвместен проект на Messe Frankfurt и немското списание HobbyArt. Наградата ще бъде връчена за шести път, като целта е да бъдат отличени постигнатите иновации в сектора.

Подготвено е и специално шоу, по време на което ще бъдат обсъдени различни насоки в бранша и как практически ще можете да ги използвате в работата си, постигайки комбиниране на моментните тенденции с множество креативни техники.

Новост е състезанието „TOPP Star Award 2011“, в което ще бъдат отличени най-добрите петима креативни артисти по време на изложението.

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
19.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Практика, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар