Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Дигитализацията в издателския процес



През последните няколко години в издателския бизнес по света протичат процеси, променящи основни насоки. Думичката дигитализация, започнала като лек ветрец преди години, през изминалата 2010 г. се превърна в истински ураган, който започна да помита изоставащите от тенденцията издатели

WoodWing

През изминалата година това беше една от най-активните компании по отношение на решения, предназначени за крос-медийна издателска дейност, и по-специално дигитални издания, насочени към непрекъснато нарастващия пазар на таблетите. Като цяло и тяхното решение е изградено около продуктите на Adobe, което позволява заедно със създаването на печатното издание да бъде подготвена версия за разпространение на Apple iPad или други таблети (например и за таблета на Samsung, Android платформа, миналата година бе представено приложение).

Известно е, а и самите ние всекидневно преживяваме този факт, че хората/читателите промениха своите навици за възприемане на съдържание. Днес търсим информация или място за забавление/отмора, посещавайки различни уеб ресурси, присъединяваме се към различни социални медии, сваляме всякакви приложения за мобилните си устройства. Всичко това несъмнено влияе и на издателската индустрия в глобален мащаб (дори и у нас има примери, и то успешни, за ефективна крос-медийна активност), която трябва да последва този еволюционен процес, за да може сполучливо да отговори на непрекъснато растящите очаквания и нужди както на читателите, така и на рекламодателите.

От WoodWing „на все по-висок глас“ твърдят, че имат ясно виждане в каква посока ще се развива еволюиралият издателски процес, поради което без никаква скромност заявяват, че издателската дейност не само на днешния ден, но и в бъдеще ще бъде изградена на тяхната издателска система Enterprise 7, която позволява издаването във всеки наличен канал и по всяко време, без значение дали става въпрос за печат, онлайн или на мобилни устройства.

В следващите страници ще обърнем малко повече внимание на Digital Magazine Tools – инструмент, създаващ подходящия работен поток за генериране и публикуване на информация на таблетни устройства.
Причината е, че в момента, а и в обозримо бъдеще се очаква този тип устройства да завземат нови и да засилват спечелените вече пазарни позиции.

Днес издателите на печатни издания са изправени пред предизвикателството да интегрират тази нова медия в своя работен поток. Това поставя пред тях много въпроси, отговорите на които се намират трудно, тъй като има различни начини, по които може да се подходи при решаването на една и съща задача.

Какъв е подходът на WoodWing

Digital Magazine Tools е допълнителен модул, разширяващ издателската система на компанията Enterprise. Основната цел на тази „брънка от веригата“ е да осигурява среда, която да е удобна за работен поток с множество участващи потребители, както и да може успешно и ефективно да комбинира печат, уеб и издания за таблети.

Преди да продължим със същината, е важно да отбележим, че въпреки името му решението може да се използва ефективно за създаването на дигитални списания, но и за вестници и книги – едно решение за различните възможности за доставяне на съдържание на читателите.

Digital Magazine Tools използва сървърно базирана основа (Enterprise 7, Фиг. 1), което дава възможност за пълноценно управление на работния поток, версии на съдържание (чернови, коректури, финална и прочие, което улеснява неимоверно работата в екип по един и същи документ), сигурен/профилиран достъп до информацията и тагване на метаданни.

Работният поток

Създаването на съдържание, което да бъде разглеждано на таблет, в голяма степен копира работния поток, с който са свикнали издателите (Enterprise не е нов продукт и към момента има повече от 500 инсталации с над 25 000 работни места, на които се използва) при създаването на традиционна публикация. В подготвителната фаза потребителите организират съдържанието си в Dossier в Enterprise. В монтажния етап от процеса това съдържание се взема и се поставя в страници на InDesign, които на практика представляват готови макети с оформление, подготвено за съответното таблетно устройство. След което неминуемо идва ред и за изходната фаза, при която създадените страници биват трансформирани в XML пакет, който от своя
страна бива изпратен към предварително създаденото таблетно приложение за индивидуално разпространение или за качване на Content Delivery Service за изпращане към приложението, вече инсталирано на таблета на читателя (Фиг. 2).

Без да навлизаме в излишна детайлност, ще обърнем внимание на отделните процеси, които споменахме, за да се опитаме да покажем извървяваните етапи и тяхната „тежест“, преди да се получи готово за разпространение дигитално издание.

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
30.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Практика, Печат

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар