Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

„Европейският пиар е по-хуманен, той не служи само на капитала, но по същество е обърнат и към конкретния човек.”



Професор Алексей Кривоносов – един от водещите професори по пиар в Русия, специално за сп. ProGRAFICA

Разкажете ни за Вашето образование и професионална кариера?
Завърших Филологическия факултет на тогава още Ленинградския университет, след това преподавах руски език за чужденци, а после – и на бъдещите русисти. Първата ми докторска дисертация беше за ударенията в руския ръкопис от XVII век. Петнадесет години обучавах студентите във Факултета по журналистика на Ленинградския университет – отначало на руски език, а от 1999 г. – на връзки с обществеността. През 2002 г. защитих докторска дисертация по писмени пиар текстове, в която предложих своя типология и анализ на пиар-текстове.

Какви научни книги сте публикувал до момента?
„Пиар текстът в системата на публичните комуникации”, „Очерци по история на връзките с обществеността”, „Съвременната прес служба”, „Основи на писането на речи”, „Основи на теорията на връзките с обществеността”, „Ситуационният анализ на връзките с обществеността” и др. Много от тях написах с колегите ми от Питерската школа по пиар.

Какви са университетските Ви курсове в момента?
Интегрирани комуникации, писане на пиар текст, корпоративен пиар, пиарът в сферата на бизнеса, финансови комуникации.

Вие сте един от ръководителите на Европейския институт за връзки с обществеността. Разкажете ни повече за дейността му.
В Питер представлявам Северозападния му филиал. Той е създаден през 2000 г. в Париж и основателят му е много известният европейски пиар специалист Филип Буари, а международният му президент е Жак Сегела - патриархът на европейската реклама.
Развиваме Института в три направления: консултираме, обучаваме и издаваме специализирана литература. IERP има немалко представители в Русия. Нашият Северозападен клон се занимава с образователни услуги. Организирахме обучаващи семинари с участието на френския експерт Жан-Пиер Бодуан (март 2010 г.) и на немския Гюнтрам Кайзер (февруари 2011 г.).

Има ли разлики между американския и европейския пиар?
Да, в началото на деветдесетте, когато в Русия се формира пазара на пиар услугите, когато се създаваха професионалните асоциации, взимахме пример изключително от Щатите. Но там историята, манталитетът и всичко останало е доста по-различно. Опитът на европейските ни колеги стана известен значително по-късно - към края деветдесетте години.
Нямаше преведени качествени европейски научни книги, а и с контактите ситуацията не беше розова. Руските специалисти не си падат кой знае колко по други езици. Затова такива интересни школи по пиар като френската, италианската, немската са практически неизвестни на повечето ни пиар специалисти.
Ако обобщим накратко – европейският пиар е по-хуманен, той не служи само на капитала, но по същество е обърнат и към конкретния човек. За това в момента активно помагат и новите медии.

Има ли разлика в преподаването на пиар в Русия и в другите европейски страни?
Да, и тя е в моделите на образованието и в основните приоритетни „точки” на образователните модели. В Русия всеки студент може да стане добър практик само ако... той го поиска. Само че не всеки го желае. Много хора идват тук с инфантилна психика и или не искат, или ги мързи да „порастват” в професията.

Има ли формула, на основата, на която може да напишем ефективен пиар текст?
Да, необходимо е да обичаш и да познаваш професията си, да обичаш и да знаеш това, за което пишеш. Тази формула е общочовешка – сигурен съм в това.

 
24.11.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар