Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Дигиталният печат

  •  
  •  
  •  
  •  


В поредица интервюта ще ви срещнем с представители на най-големите компании, работещи в сферата на дигиталния печат. Идеята е да ви предоставим интересна информация за това, което се случва в момента, както и какво ще се случи в близките години в дигиталния печат. В интервютата ще участват както представители от българските централи на компаниите, така и кадри, отговарящи за европейските и/или развиващите се пазари. Продължаваме поредицата с представителите на НP.

Какви са очакваните резултати на НР в сегмента дигитален печат за 2009 г.?

Николай Димитров: Накратко, вследствие на световната криза и цялостното свиване на пазарите за 2009 г. получените резултати не бяха тези, които очаквахме. Движението на стойностите за съжаление беше надолу и в общи линии сегментът се сви. Специално за дигиталния печат очаквахме ръст, но както казах, кризата, която се отрази на всички, принуди много от фирмите да свият бюджетите си. В същото време се наблюдаваше и една интересна тенденция – много фирми започнаха да аутсорсват своята печатна дейност. Несъмнено това е много сполучлива практика за компаниите, особено ако бъде изпълнена професионално. От другата страна стоят вендорите, на които се разчита да направят този преход сполучлив и да постигнат очакваните от компаниите резултати. Несъмнено, за да бъде постигнато това, трябва да бъде извършен обширен и задълбочен анализ, за да може реално да се прецени дали аутсорсването в момента ще има положителни резултати.

Франсоа Мартин: Няма съмнение, че икономическите условия са трудни, но в рамките на GSB (Graphics Solution Business) имаме доста успехи по отношение на продажбите на продукти, представени на drupa '08 и налични през 2009 г. Сред най-интересните ни продукти и с най-голям успех е HP Indigo 7000 Digital Press. Още един успешен пример е печатната машина за етикети, гъвкави опаковки и други – НР Indigo WS6000 Digital Press, доставките на която започнаха през юни 2009 г. и реално нейните продажби надминаха нашите очаквания. Въпреки трудната обстановка НР има позитивен ръст за 2009 г.

Тези продажби не само продължават да демонстрират миграцията на работния процес от аналогов към дигитален, но и са показателни за ползите от дигиталния печат, що се отнася до локализация, персонализация, намаляване на разходите, по-кратки срокове за изпълнение и рационализиране на веригата за доставки. Тези тенденции могат да бъдат открити във всички страни в EMEA (Европа, Близкия изток и Африка).

HP Indigo W72000 Digital Press за директен маркетинг и за отпечатване на цифрови книги допълнително подпомага растежа на НР на нови пазари като издателската дейност, мащабни директен мейлинг кампании и други.

Относно Sign&Display пазара принтерите HP Designjet и HP Scitex имат силни продажби. Принтерът HP Designjet L65500, използващ НР латексни мастила, разширява областите, в които широкоформатният печат може да бъде прилаган, помагайки на PSP (доставчиците на услуги за печат) да елиминират използването на солвент. Наскоро представеният принтер HP Designjet L25500 „изпраща“ технологията за латексни мастила на пазари, където малките принтери (1016 мм и 1524 мм) са предпочитани.

Високоскоростният принтер HP Scitex FB7500 показва, че без съмнение дигиталните решения могат да заменят ценово ефективно ситопечата.

Според Вас в каква посока ще поеме развитието на дигиталния печат (в частност широкоформатния) през следващите 5 до 10 години?

Николай Димитров: Трудно е да се прогнозира още отсега за един толкова динамичен пазар, но все пак ние изграждаме дългосрочни стратегии, поради което мога да споделя моето виждане с вас. Според мен нещата ще се развиват в следната посока – ще се търси опростяване и оптимизиране на бизнеса. На преден план ще излязат методите за оптимизиране на разходите за компаниите, което несъмнено в повечето случаи ще доведе до аутсорсинг. Реално виждаме в близко бъдеще все по-малко компании да разполагат със собствено печатно оборудване и ще наблюдаваме аутсорсване на всякакви по големина и мащаби поръчки – от печат на пощенски марки до големи билбордове. В близко бъдеще ще сме свидетели на много сериозен аутсорс на печатни услуги. Миналата година (2009) стартира с оптимизация на разходите от всички, компаниите ще се опитат да аутсорснат и оптимизират разходите си за печат, включително и продуктивния печат. Предполагам, че в бъдеще широкоформатните печатни системи ще се развият така (т.е. хардуерът ще бъде оптимизиран), че ще позволяват с една машина да се отпечатват много и разнообразни продукти. Това означава и оптимизиране на портфолиото на дадена компания, работеща в този бизнес, и вместо разработването и производството на 10-12 различни печатащи машини, нещата ще бъдат фокусирани върху 5 системи с различен размер, които ще могат да отпечатват разнородни печатни продукти върху разнообразни медии (цифрата на печатните системи е примерна – бел. ред.). Според мен това ще бъде тенденцията по отношение на хардуера, като той дори ще може да бъде аутсорснат и по този начин компаниите-поръчителки ще могат да вземат само готова продукция, без да се занимават с никакви допълнителни въпроси, които биха довели до разходи. Това е моето виждане за развитие на сегмента в рамките на пет години. В по-дългосрочен план бих казал, че компаниите ще се научат, че не е необходимо на всяко бюро да има малък принтер – нещата могат да се оптимизират с по-големи печатни системи.

Отсега обаче мога да заявя нещо със сигурност, а имено, че има бъдеще за печата и че отпечатваната продукция процентно ще продължава да расте през годините. В близко бъдеще домашните потребители ще могат, използвайки силата на дигиталния печат, да си позволят отпечатването на каквато пожелаят печатна продукция (в момента в някои страни това е възможно, в бъдеще услугата ще става все по-достъпна). Ще си позволя да спомена и за напълно възможна ситуация – един най-обикновен човек, който е решил да напише книга и желае да я публикува. Веднага след като приключи с написването, просто отива на определена уеб страница, където качва книгата, която е написал, поръчва си нейното отпечатване и след известно време получава поръчания тираж, като дори съществува възможност книгата му да бъде разпространена, т.е. той не се занимава с нищо друго освен с нейното написване. В голяма степен ще отпадне нуждата да се осъществява визуален контакт между автора/поръчителя и издателя/печатаря. Става въпрос именно за web-to-print решенията. Така че дигиталният печат върви като неразделна част от онлайн света.

Франсоа Мартин: Без съмнение ще продължим да наблюдаваме миграцията от ситопечат към дигитален през следващите няколко години. Дигиталният печат демонстрира, че може да осигурява качество и скорост не само за малки тиражи, но и за големи.

Днес латексовата технология бележи голяма крачка напред за индустрията, справяйки се с много от проблемите, свързани с околната среда, както и с гъвкавостта, лекотата на употреба, икономическите и изискванията за скорост на широкоформатните печатни решения. В близко бъдеще благодарение на представянето на L25550 очакваме още по-голямо приемане на тази технология.

За по-традиционни широкоформатни пазари, като търговията на дребно, очакваме търговците да продължат да проучват възможностите на дигиталния печат с цел прилагането му при малки тиражи, създаването на кампании, включващи производството на POP и POS приложения, които не само да са разнообразни, но дори и персонализирани, за да ангажират клиента и да увеличат продажбите.

За по-специализирани пазари, като интериорния дизайн, ние предвиждаме, че дизайнерите и архитектите ще продължат да се възползват от дигиталния печат за производството на истински „продукти по поръчка“, включително тапети, текстилни продукти и фрески. Благодарение на екологичните си предимства латексът вече е технологичният избор на този пазар и очакваме значителен ръст в използването на тази технология в близко бъдеще.

Очакваме екологията да остане фокус за широкоформатния печат в краткосрочен план, като ще се отделя много време за разработването на субстрати и на съоръжения за рециклиране на медиите. В тази връзка НР зае лидерска позиция със своята програма „Take Back“, позволявайки на доставчиците на печатни услуги да затворят кръга по отношение на екологията и да използват нашата безплатна екологична програма, за да рециклират голяма част от произведената широкоформатна продукция. Благодарение на тази програма много клиенти на НР вече не само могат, но и демонстрират реално своята ангажираност към проблемите на околната среда и по този начин предлагат на своите клиенти сигурен успех.

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

 
23.08.2011.
Автор: Pro GR
0 Коментари
Таг :

Печат, Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар